Google Play Store ima velikih problema sa nasilnim igrama za djecu

Google Play Store ima velikih problema sa nasilnim igrama za djecu
DepositPhotos

Google Play Store ima identičan problem kao i YouTube, teško se uspijeva othrvati sadržaju plasiranog djeci, a nije namijenjen djeci. Samim time, među igrama nalaze se one prenasilne za najmlađe i roditelji su to razotkrili pa se počeli žaliti, što se popratilo reakcijama nadležnih udruga i grupacija koje se bave zaštitom djece.

Konkretnije, Wired je otkrio da postoji na desetke Android aplikacija, odnosno, igara, koje su okarakterizirane kao podobne za djecu, ali to nikako nisu. Barem ne za onu od minimalno tri godine starosti. Primjerice, PEGI 3 oznaku ima Mad Max Zombies, a riječ je o nasilnim igrama s mnogo krvi, ubijanja i općenito okruženja koje nije za najmlađe.

Baby Panda Dental Care zato zvuči kao da je primjerena najmlađima, ali kad se zaigra tu igru, brzo je jasno da vađenje zubiju, uz realan prikaz također ne može biti za one najmlađe. Da to ne bude sve, među 52 sporna naslova na Google Play Store, nalaze se i oni koji prate razne stavke uređaja bez traženja dopuštenja, uz to prikazuju oglase koji se ne tiču djece, a koriste se i trikovima kako bi djeca kliknula na to što im se nudi i obavila novčanu transakciju.

Srećom, Google je ozbiljno shvatio ovo otkriće i odmah uklonio 16 naslova, a Mad Max Zombies promijenio je ime u Mad War Zombies te postavio PEGI 12 oznaku. Nejasno je koliko se igara našlo "ispod radara" jer Wired je pregledavao samo one sa stotinu tisuća ili više preuzimanja. Naravno, postavlja se pitanje kako je moguće ovako nešto uopće.

Odgovor je jednostavan, Google se služi identičnim kriterijima kao Nintendo ili Microsoft pa nije teško zavarati ih. Naime, dok developeri neće pokušavati nešto slično na popularnim konzolama jer bi riskirali doživotnu suspenziju i moguće novčane kazne, na Play Storeu je ipak nešto lakše po pitanju sankcija pa je manje rizično zavarati sustav. A i očito je to vrlo lako postići pa će Google možda ipak morati krenuti Appleovim putem i osmisliti svoj vlastiti sustav provjere aplikacija i igara kako se ovako nešto u budućnosti više ne bi događalo.