VIRTUALNA STVARNOST

VR industrija se priprema za nazadovanje

VR industrija se priprema za nazadovanje
Depositphotos

Novo istraživanje Omdie signalizira veliki pad na potrošačkom VR tržištu. Prodaja slušalica pretrpjela je pad od 24 posto u 2023., strmoglavo pavši na 7,7 milijuna jedinica s 10,1 milijuna u 2022. Očekuje se daljnji pad od 13 posto u 2024. i 2025., označavajući izazovno razdoblje za VR industriju prije predviđenog ponovnog uspona 2026.

Globalna aktivna instalirana baza ostala je stabilna na 23,6 milijuna VR slušalica u 2023., a očekuje se samo marginalni rast do 2028., što označava stadij tržišta. Potrošnja na VR sadržaj pala je 2023. na 844 milijuna dolara u odnosu na 934 milijuna dolara prethodne godine. Očekuje se postupni oporavak počevši od 2024., što će dovesti do porasta prihoda od sadržaja na 2,3 milijarde dolara do 2028. To će uvelike biti potaknuto Appleovim slušalicama, spremnim da daju značajan zamah tržištu VR.

Skup faktora doveo je do lošeg rezultata 2023. Inflatorni pritisci utjecali su na potrošnju potrošača, što je pojačano postupnim padom u odnosu na vrhunac izazvan pandemijom 2021. Štoviše, loša izvedba tri ključne slušalice, naime Meta Quest 3, Sony PlayStation VR2 (PSVR2) i Pico 4, produbila je pad u 2023. godini.

Metin ograničeni AR sadržaj i cijena od 500 dolara za Quest 3 obeshrabrili su nadogradnje i nisu uspjeli privući nove korisnike. PSVR2 nije imao uvjerljiva izdanja, što je dovelo do sporijeg usvajanja od njegovog prethodnika, pogoršanog Sonyjevim pomakom fokusa prema proširenju PS5 perifernih uređaja. U međuvremenu, ByteDanceove smanjene VR ambicije značajno su utjecale na Pico, što je rezultiralo otkazanim projektima i nedostatkom konkurentnog VR sadržaja, unatoč dobro prihvaćenom Pico 4 hardveru.

“Priliv novih izbora hardvera za igre u 2024., uključujući Switch 2, osvježenja konzole srednje generacije i Steam Deck OLED vjerojatno će potisnuti slušalice na niži prioritet za igrače, koji čine glavnu korisničku bazu VR-a,” komentirao je George Jijiashvili, Viši glavni analitičar u Omdiji. “Usred tehnoloških divova koji se ponovno usredotočuju na AI, nedostatak značajnih ulaganja u VR (osim Mete) trebao bi rezultirati padom industrije u sljedeće dvije godine – to je unatoč tome što je Apple Vision Pro lansiran 2024., koji će imati ograničenu utjecaj najmanje do 2026."