Pred vama je druga emisija ICT na Ti u kojoj je naš gost bio državni tajnik u Središnjem državnom uredu za razvoj digitalnog društva Bernard Gršić i ključna tema o kojoj smo razgovarali bila je kako dodatno ubrzati digitalizaciju i digitalnu transformaciju državne i državne uprave, javne uprave i lokalne samouprave, a time dati i građanima i poduzetnicima nove mogućnosti bržeg obavljanja posla.
I dok je u EU broj usluga koje su online u 27+ europskih država 81 posto, dok je prema istraživanju koje su za potrebe EU-a zajedničko proveli Capgemini, Directorate-General for Communications Networks, Content and Technology (European Commission), IDC, Politecnico di Milano i Sogetipod nazivom „EGovernment benchmark 2021 - Entering a new digital government era“.
Kada je pak riječ o broju državnih portala EU 27+ prosjek je 61 posto dok je u Hrvatskoj 62 posto. U segmentu prihvaćanja eID logina EU prosjek je 64 posto kod nas je ispod toga i to 60 posto. Kada je pak riječ o uslugama koje spadaju u prekogranične u EU 27+ je prosjek 43 posto, a u Hrvatskoj 40 posto.
Ovo istraživanje koje pokazuje točno koliko zaostajemo u pojedinim segmentima e-Government rješenja odnosno sustava e-Građani jasno donosi uvid da prostora za rast ima. Usprkos ubrzanju koje je donijela pandemija trebao nastaviti i rasti i objediniti sve usluge i za građane, ali i poslovne subjekte odnosno poduzetnike vidljivo je kada se analiziraju pojedini segmenti, a o tome kako to učiniti i što se može napraviti govori za ICT na Ti Gršić.
Direktiva o mrežnoj i informacijskoj sigurnosti (NIS2) odnosi se na kibernetičku sigurnost na razini EU s ciljem postizanja visoke zajedničke razine kibernetičke sigurnosti u svim državama članicama EU-a. Kako bi postali svjesni razloga primjene mjera i održavanja kibernetičke sigurnosti moramo biti svjesni posljedica kibernetičkih napada. Prema istraživanju EU Agency for Network Information Security (ENISA) kibernetički napadi su najbrže rastući oblik kriminala u svijetu, porast je vidljiv u opsegu, cijeni i sofisticiranosti. Globalni troškovi štete od ransomwarea dosegnuli su preko 30 milijardi dolara.
Potrošnja za umjetnu inteligenciju u Europi dosegnut će 34,2 milijarde dolara 2023. godine, što predstavlja 20,6 posto svjetskog tržišta umjetne inteligencije, prema IDC-u. Zabilježit će 29,6 posto složenu godišnju stopu rasta (CAGR) između 2022. i 2027., malo više od svjetske CAGR od 26,9 posto za isto razdoblje, a očekuje se da će potrošnja premašiti 96,1 milijardu dolara u 2027. godini.
Procjene govore kako će gaming industrija do 2032. godine vrijediti više od 1,065 trilijuna dolara, a ove godine procjena se zaustavila na 447,31 milijardu dolara, a o tome i važnosti i gdje smo bili i gdje idemo za ICTbusiness TV govori legendarni John Alfonso Romero tvorac Dooma.