Shawn Layden, koji je desetljećima bio na izvršnim pozicijama u PlayStationu, tvrdi da troškovi razvoja igara vrtoglavo rastu do razine koja nije održiva, a dio problema leži u činjenici da su postale preduge.
"Za vrijeme PS4 generacije, posljednjom s kojom sam bio povezan, razvoj igara koštao bi 150 milijuna dolara ako želite biti na vrhu, a to je prije troškova marketinga. Prema toj računici, PS5 igre će na kraju doseći između 300 i 400 milijuna dolara, a to jednostavno nije održivo", objasnio je pa razvoj igara usporedio s gradnjom raskošnih, skupih katedrala krajem 18. stoljeća:
"Možemo li nastaviti graditi te masivne građevine u čast Boga, uz toliki trud i vrijeme? Bojim se da smo AAA igre pretvorili u svojevrsni posao izgradnje katedrala. Kako to ograničiti? Kako se vratiti? Mislim da je dio odgovora, i zvuči jednostavno, ali poslušajte me, u tome da su igre preduge. Nisam ni započeo Red Dead Redemption 2 jer nemam 90 sati vremena za nju. A umirovljen sam."
Naglašava da su dulje igre imale smisla prije više od deset godina, kad je prosječni gamer bio u dobi 18 do 23 godine.
"Definitivno imate premalo vremena čak i ako imate dovoljno novca. Dakle, mislim da naš pristup nije usklađen s tim tržištem, s realnošću", naglasio je Layden.
Priznaje da je sudjelovao u izradi mnogih igara koje traju 80 ili 90 sati i da te igre nisu uvijek bile sto posto kvalitetne. Danas bi volio vidjeti svijet u kojem se može vratiti na igre koje traju 18 do 23 sata, ali s igrivosti toliko zanimljivom da ne želite ispustiti kontroler iz ruke.
"Želim da cijela igra bude poput onog trenutka u Resident Evilu kada psi iskaču kroz prozor i vi ispustite kontroler od straha. Želim više takvih trenutaka u igrama, ako možemo smanjiti razmjere i opseg."
Naglasio je da postoje uspješne i duge igre, ali one su prije iznimka nego pravilo.