Razvoj iGaming rješenja u Zagrebu

Razvoj iGaming rješenja u Zagrebu

Imali smo prilike razgovarati za ICTbusiness TV s Leom Gašparom, suosnivačem Huddle Gaminga, tvrtke koja se bavi izradom rješenja za zabavu, odnosno online igre i kockanje. Za ICTbusiness.info donosimo mali dodatak o industriji čija se vrijednost u Europi procjenjuje na više od 32 milijardi eura, dok se u SAD-u nakon otvaranja tržišta dogodio veliki rast. Zato se za ovu godinu predviđa kako će tržište ukupno preskočiti 220 milijardi dolara.

U kojem se smjeru danas razvija entertainment industrija i dio u kojem vi radite?

Dio koji mi pokrivamo unutar entertainment industrije se zove iGaming. iGaming industrija se sastoji od par vertikala poker, casino, sports betting, ali i drugi.

U svijetu iGaming-a posljednje dvije godine sve oči su uprte u Ameriku, i to zbog dobrog razloga. Naime, Amerikanci se nisu mogli kladiti na sportove dok god je na snazi bila PASPA, regulativa koja brani sportsko klađenje svuda osim unutar Casina u Las Vegasu i Atlantic Cityju.

Kada je ona ukinuta 2018., SAD je postao zlatni rudnik za mnoge tvrtke unutar industrije jer gotovo nikakve infrastrukture i know-how-a nije bilo. Otvaranjem tržišta SAD-a fokus industrije se uvelike promijenio, zbog kompleksnosti tržišta koji zahtjeva nova tehnička i produkt rješenja. Isto tako regulativa u svakoj državi je drukčija sto predstavlja novi set problema koji se trebaju riješiti.

Sports, Media, Entertainment US business vidi kako će ovo povećati fan engagement te interes u ulaganja u nova rješenja tehnička te produkta izaziva veliki interes investitora. Isto tako gledajući situaciju u SAD-u su potakle zemlje Latinske Amerike, te Azija da ubrzaju regulativu unutar industrije.

Kriza je pogurala cijelo tržište i kako ste se vi u tome snašli?

Naravno da kada ste startup u seed round te tražite prvu investiciju je puno teže ako ne možete održati sastanke s investitorima f2f, međutim dugo smo u industriji, imamo dosta širok network te uspješne projekte iza nas. Kriza je imala određeni pozitivan efekt na našu industriju tako da je ubrzala regulativu te pojačala interes investitora. Ono što je nekako bitno da kada sastavljate tim unutar Startupa provedete dosta vremena zajedno na početku, stvorite kulturu, procese, tehničke specifikacije ali s obzirom na alate te iskustvo tima i to je prepreka koju uspijevamo preskočiti.

Otvorili ste zagrebački hub svog startupa. Što očekujete i kakvi su planovi?

Iako smo operativno podijeljeni na London i Zagreb, upravo je Zagreb naš fokus. London će biti Quant/Data science hub gdje ćemo imati 7 zaposlenika te će biti nekako stand alone unit. Zagreb će biti naš tech hub gdje ćemo smjestiti development, product i operations team. Mario i ja koji smo kao suosnivači iz Hrvatske smo jako ponosni i sretni što ćemo konačno uspjeti naš industrijski know-how dovesti u Zagreb. Ono što je isto zanimljivo da imamo dosta prijava za razne pozicije izvana, gdje se ljudi planiraju preseliti u Zagreb zbog interesa za naš projekt. Plan nam je izbaciti MVP do Q4 2021 te paralelno ući u novu rundu financiranja što bi nam omogućilo da imamo dovoljno sredstva za ostvariti našu dugoročnu viziju. Ona se bazira na izgradnji velike poslovne platforme odnosno enterprise platforme za iGaming industriju koja bi se trebala nositi sa svim tehničkim problemima u ovoj rastućoj industriji te smanjiti operativni trošak operatora.

Kakav profil ljudi tražite i očekujete?

Trenutno tražimo backend inženjere, frontend inženjere, DevOps inženjere, product designere. U prvih 12 mjeseci planiramo imati tim od 16 ljudi u Zagreb, zato smo trenutno dosta agresivni u zapošljavanju. Jako nam je bitna kultura unutar firme, te da kao greenfield projekt ljudima damo određenu slobodu u tehničkim rješenjima. Želimo nekako prenijeti taj US startup mindset tako da svakom zaposleniku kao dio paketa bez obzira na poziciju nudimo dionice odnosno opcijsko vlasništvo u kompaniji.

Imate puno godina iskustva u industriji. Što vam je to značilo kada govorimo o stvaranju vlastitog startupa i rad na novom projektu koji ste pokrenuli?

Kada je riječ o tvrtki, 3 od 4 suosnivača su dugo godina u industriji te su radili za najjača svjetska b2b, b2c imena što je naravno olakšalo izradu poslovnog plana, prikupljanje investicija te pronalazak strateških partnera. Isto tako dobro razumijemo probleme što s tehničke, što s produkt strane unutar industrije, tako da imamo jasnu viziju što trebamo napraviti. Jesse Wachtel kao 4-ti suosnivač ima već iza sebe par uspješnih startupova i kao investitor i kao suosnivač, tako da nam je on donio komplementarne vještine, pogotovo u ovom prvom dijelu bitnom za startup kao što je struktura ugovora oko podizanja investicije, izrade poslovnog plana te odnosa s investitorima.

Još iz kategorije

Huawei se obvezao do 2025. omogućiti pristup internetu za više od 100 milijuna ljudi u ruralnim krajevima

Huawei se obvezao do 2025. omogućiti pristup internetu za više od 100 milijuna ljudi u ruralnim krajevima

30.11.2022.

Huawei Technologies pridružila se Međunarodnoj telekomunikacijskoj uniji (ITU) i njihovoj “Partner2Connect” inicijativi kako bi internetom povezala 120 milijuna ljudi koji žive u ruralnih krajevima svijeta, već do 2025. godine.

Kibernetički kriminalci sve češće koriste metode glasovnog phishinga za proboje sustava

Kibernetički kriminalci sve češće koriste metode glasovnog phishinga za proboje sustava

28.11.2022.

Kibernetički kriminalci u sve  se većoj mjeri okreću prema hibridnim metodama phishing napada koji kombiniraju e-mail i glasovne forme poznate kao 'vishing' ili 'voice/glasovni phishing'. Na taj način uspijevaju se probiti u korporativne mreže kako bi postavili temelje za ransomware ili neke druge hakerske napade vezane uz krađu podataka.

Dnevno se bilježi i do sedam milijuna kibernetičkih napada

Dnevno se bilježi i do sedam milijuna kibernetičkih napada

26.11.2022.

Kibernetički napadi su sve brojniji i intenzivniji, dnevno se bilježi čak do sedam milijuna kibernetičkih napada. Motivi ovih napada su razni – od financijskih iznuda, krađa podataka pa sve do kontrole vitalnih resursa. Vrijeme u kojem živimo i ratovi kojima, nažalost, svjedočimo više ne uključuju samo konvencionalno oružje, već i puno sofisticiranije, kibernetičko.