Nova TV emisija donosi dvije povezane teme, dolazak 5G mreža i umjetna inteligencija. Povezane su zato što 5G će omogućiti jačanje rješenja baziranih na umjetnoj inteligenciji, a optimizacija mjera automatizira se upravo rješenjima umjetne inteligencije.
O temi 5G razgovarali smo s CTIO-om najjačeg domaćeg telekoma Hrvatskog Telekoma Borisom Drilom koji ističe kako je cjelokupna radijska mreža bila modernizirana u prethodne dvije godine, sve radijske i sistemske jedinice su bile spremne za prihvat DSS tehnologije, Zasad 5G radi na postojećim raspisanim i koncesijama dozvoljenim frekvencijama na kojima rade 2G, 3G i 4G.
Ono na čemu je još trebalo raditi je priprema transportne mreže, gdje je zbog činjenice da 5G danas radi kroz tzv. NSA - Non Standalone model odnosno DSS jer korisnik je spojen i na 4G i 5G mrežu, pa je potrebna vremensko-fazna sinkronizacija na lokacijama, što je također pripremljeno kroz 2020-tu godinu,
U drugom dijelu emisije razgovarali smo s Ratkom Mutavdžićem tehničkim direktorom Microsofta za CEE regiju koji govori o umjetnoj inteligenciji, cloudu. Sve su te tehnologije u punom zamahu, pa se iznenadimo koliko i kako se koriste tehnologije. Prema njegovim riječima živimo u vrijeme novog tehnološkog napretka, a tehnologija postaje nezaobilazni dio našeg života.
Direktiva o mrežnoj i informacijskoj sigurnosti (NIS2) odnosi se na kibernetičku sigurnost na razini EU s ciljem postizanja visoke zajedničke razine kibernetičke sigurnosti u svim državama članicama EU-a. Kako bi postali svjesni razloga primjene mjera i održavanja kibernetičke sigurnosti moramo biti svjesni posljedica kibernetičkih napada. Prema istraživanju EU Agency for Network Information Security (ENISA) kibernetički napadi su najbrže rastući oblik kriminala u svijetu, porast je vidljiv u opsegu, cijeni i sofisticiranosti. Globalni troškovi štete od ransomwarea dosegnuli su preko 30 milijardi dolara.
Potrošnja za umjetnu inteligenciju u Europi dosegnut će 34,2 milijarde dolara 2023. godine, što predstavlja 20,6 posto svjetskog tržišta umjetne inteligencije, prema IDC-u. Zabilježit će 29,6 posto složenu godišnju stopu rasta (CAGR) između 2022. i 2027., malo više od svjetske CAGR od 26,9 posto za isto razdoblje, a očekuje se da će potrošnja premašiti 96,1 milijardu dolara u 2027. godini.
Procjene govore kako će gaming industrija do 2032. godine vrijediti više od 1,065 trilijuna dolara, a ove godine procjena se zaustavila na 447,31 milijardu dolara, a o tome i važnosti i gdje smo bili i gdje idemo za ICTbusiness TV govori legendarni John Alfonso Romero tvorac Dooma.