Days Gone - Recenziranje nedovršene igre [VIDEO RECENZIJA]

Nažalost, jednostavno moramo započeti ovu recenziju s tehničkom stranom Days Gonea. Gotovo sve igre stignu s određenim brojem tehničkih problema, ali Days Gone je tijekom našeg igranja nudio toliki spektar problema, pogotovo u drugoj polovici igre, da odmah na početku moramo reći da pričekate s kupnjom i istražite detaljnije o stanju ove igre. Bend Studio je dok smo radili na recenziji lansirao tri velike zakrpe, ali bez većih rezultata na stanje igre, barem u našem slučaju. Igra je 26.4. na tržište kao PlayStation 4 ekskluziva, a trenutno stanje igre je opisano u ovoj recenziji.

Riječ je o često nestabilnom fps-u dok se vozite svojim motorom, rušenju igre koje nam je uspjelo pokvariti save datoteku i to više puta, zvučnim problemima, propadanju kroz mapu, problemima s učitavanjem tekstura i LOD sistema, nemogućnošću završavanja nekih misija te neučitavanju modela i njihovih kolizija unutar svijeta. U više navrata nam se svijet oko protagonista doslovno “raspao“ s rupama u podu i bez ceste, dok je većina modela bila u svojem najjednostavnijem mogućem obliku bez tekstura i kolizije.

Pokušali smo restartati igru i konzolu, reinstalirati igru, pokrenuti neku drugu igru da nije možda problem s hardverom, ali tehnički problemi u igri nisu nestali. To naše iskustvo uzmite kao upozorenje da dodatno istražite druge recenzije i koliko su se ovi problemi često pojavljivali drugima. Pratite Reddit, proučite tuđe recenzije, gaming portale ili gdje god već dolazite do gaming novosti i pažljivo proučite kada je pravo vrijeme za kupiti Days Gone ako je to vaš tip igre.

Ako zanemarimo sve ove probleme, krenimo s ostatkom igre.

Days Gone je open-world avanturistička igra s horor elementima u kojoj igrači preuzimaju ulogu Deacon St. Johna dvije godine nakon pandemije koja je uništila gotovo cijelo čovječanstvo. Kao u standardnim zombi filmovima i igrama, zakoni više ne postoje, a preživjeli su morali naučiti živjeti u svijetu nastanjenim hordama zombija, inficiranim životinjama, raznim klanovima i drugim opasnostima. Deacon St. John zajedno sa svojim dobrim prijateljem preživljava uz pomoć svojih motora i rješavanja misija za razne kampove, ali nakon lošeg susreta s Rippersima i pojavljivanja crnog helikoptera, priča polako počinje poprimati svoj oblik.

Proučili smo Reddit i druge forume što fanovi priželjkuju od igre i dosta njih je spomenulo kako će igrati baš zbog priče - da im je to velik faktor zbog čega razmatraju Days Gone, a ne World War Z - zombi igra koja je nedavno stigla na tržište. Dok Days Gone nudi možda već standardnu zombi priču, ipak je iznadprosječna zbog kvalitetnog scenarija i glasovne glume. Igra pogađa sve potrebne točke za dobru priču, ali njena izvedba je nažalost ispodprosječna, barem iz naše perspektive. Da malo bolje pojasnimo, igra vas uvede u zanimljivu situaciju, ali je njen tempo onda često prekinut ponekad i nepotrebnim cutscenama, loading sekvencama i crnim prijelazima.

Jedna velika pozitivna stavka u vezi igre jest njen dinamični svijet koji stvarno može predstaviti pravi izazov za igrače, pogotovo tijekom noći gdje možete naići na nemilosrdne horde sa stotine brzih zombija, inficirane vukove i vrane te druge ljude koji vas žele opljačkati ili ubiti. Prije svake misije potrebno je opskrbiti se pravim oružjem i srediti svoj motor jer ako ostanete bez goriva usred šume, kao što se nama dogodilo u jednoj prilici, morali smo se s malo municije šuljati kroz grmlja i napuštene kuće oko horde zombija, pritom izbjegavajući poznate lokacije gdje se nalazi lokalna grupa bandita. To nije bila nikakva skriptirana misija, već splet okolnosti koji nam je pružio jedno odlično iskustvo za pamćenje. Dok u igri postoji fast-travel sistem za izbjegavanje takvih situacija, morate prvo očistiti određen dio mape od neprijateljskih kampova i gnijezda sa zombijima.

Raznovrsnost tih neprijatelja je pohvalna, pogotovo zbog prisutnosti zombi djece i njihovog ponašanja u ovom svijetu. Unatoč toj raznovrsnosti, umjetna inteligencija većine njih je dosta slaba . Neprijatelji s melee oružjem će uvijek trčati direktno na vas, neovisno o situaciji i koje oružje koristite, a životinje se često ponašaju ponekad razočaravajuće. Osobno govoreći, medvjedi su životinje iz mojih noćnih mora i svaka njihova pojava, bilo u filmovima i igrama, prouzroči određenu dozu panike u meni, ali ovdje je nažalost propuštena prilika. Medvjed će u većini situacija, osim tijekom skriptiranog događaja, samo juriti nasumično dok ga vi pucate u glavu sve dok ne postane komad mesa za opskrbljivanje kampa.

Ti kampovi služit će vam za nadograđivanje vašeg motora, kupovanje novih oružja, opskrbljivanje municijom ili za spavanje, a svaki od njih ima različitu ponudu koju možete ostvariti tek kada taj specifični kamp ima dovoljno povjerenja u vas. Osim razvijanja motora, imat ćete priliku razviti mogućnosti glavnog protagonista

Jedna od zanimljivijih gameplay mehanika u igri jest mogućnost istraživanja okoline oko sebe s kojom ćete nalaziti na predmete potrebne za razvijanje molotovljevih koktela i drugih oružja, ali i pronalaženje dokaza potrebnih za rješavanje misija.

Naime, tijekom rješavanja tih misija i putovanja kroz ovaj svijet, naići ćete na niz dizajnerskih odluka koje bi mogle zasmetati nekima: od upozorenja da napuštate zonu misije ako ste htjeli odabrati drugačiji put rješavanja problema pa do prikazivanja broja živih neprijatelja u kampovima što samo umanjuje strah od opasnosti nepoznate situacije. Također, snimke glasova tijekom vožnje motorom znaju biti različitih dinamika što skroz može upropastiti dramatične i emocionalne scene.

Što se tiče korisničkog sučelja, Bend Studio je imao odličnu ideju kako kvalitetno iskoristiti touchpad na PS4 kontroleru. Naime, pri svakom pokretu prsta u određenom smjeru otvara se mapa ili drugi izbornik što s malom praksom može ubrzati cijeli proces biranja misija i unaprjeđivanja glavnog protagonista. Također treba pohvaliti činjenicu da Days Gone nudi i titlove na hrvatskom, a sudeći po dijelovima igre gdje smo ih isprobali, oni su ispravni što samo podiže sveukupnu vrijednost igre za igrače na ovom tržištu.

Što na kraju reći o igri?

Days Gone je težak za definirati- ako zanemarimo spomenute tehničke probleme, ima dijelova koji su odrađeni fantastično i zaslužuju svaku pohvalu, dok su nas te neke dizajnerske odluke više puta uspjele izbaciti iz trenutaka napetosti dobivenim dobrom pričom i dinamičnim svijetom. Nažalost, to nije još jedna vrhunska PlayStation ekskluziva na koje smo se naviknuli s God of War, Marvel’s Spider-Man, Uncharted 4, Horizon Zero Dawn, Bloodborne i drugim igrama. Ako je to vaš tip igara, moramo ponoviti da proučite tuđe recenzije i pričekate službene zakrpe ako se ovi problemi pojavljuju i kod drugih igrača.

Napominjemo kako je ova recenzija posljednje testirana na verziji 1.03 u kojoj su još uvijek prisutni svi spomenuti problemi, dan prije službenog lansiranja igre. Također moramo nadodati kako je igra recenzirana na originalnoj PlayStation 4 konzoli.

Više vijesti iz svijeta gaminga potražite na našem portalu Gameperspectives.hr