HTC: 5G će pogurati masovnu primjenu VR i AR tehnologije

HTC: 5G će pogurati masovnu primjenu VR i AR tehnologije
DepositPhotos

Potpredsjednik HTC Vive Asia Raymond Pao iznimno je optimističan kad se radi o virtualnoj (VR) i proširenoj stvarnosti (AR) jer smatra da će s dolaskom mobilnih mreža pete generacije (5G) one uzletjeti do visina koje će zadovoljiti sve proizvođače na VR i AR tržištu, pa tako i kompaniju u kojoj je on sam zaposlen.

Nije daleko od istine, od 2020. stiže 5G na komercijalno tržište, a samim time će Internet stvari (IoT) eksplodirati pa će se na valu tog uspjeha razvijati i druge tehnologije direktno vezane uz internetske brzine. Uistinu, kroz sljedeće četiri godine brojka prodanih VR i AR uređaja trebala bi dosegnuti 121 milijun do 2022. godine, skoro pa šest puta više nego što se prognozira za ovu godinu.

Glavni pokretač, očekivano, bit će gaming industrija. S obzirom da tehnologija još uvijek nije na vrhunskoj razini koja bi opravdala ulaganje u skupocjene uređaje. No, ono što se zna jest da 70 posto vlasnika VR ili AR uređaja igra igre.

Ništa čudno, VR i AR su simulacija svega oko nas svakako se može pretočiti u ono virtualno i na taj način pomoći da se nešto savlada, da se nešto shvati i da se ljudi zabave. Upravo to je dio koji bi mogao poslužiti da se VR i AR udalje od gaming industrije te uključi u druge, što bi garantiralo rast isporuka, prodaje, prihoda i u konačnici profita.

No, postoje i neki problemi, već sad. Iako se za AR vjerovali da bi trebao biti potpuno hit, to se nije dogodilo. Uređaji namijenjeni za tu tehnologiju bi ukupno trebali dosegnuti 5,5 milijuna prodanih jedinica u roku od četiri godine, od čega bi 4,5 milijuna bilo na komercijalnom tržištu. Dakle, osjetno manje nego VR uređaji, kojima pripada ostatak.

Najzanimljivije u cijeloj priči za HTC jest da bi njegov Vive Focus i Microsoftov HoloLens trebali zauzimati dvije trećine tržišta, što znači da je riječ o oko 80 milijuna uređaja!