CES 2016: Ericssonova rješenja za prikupljanje i analizu podataka prate rast Interneta stvari

CES 2016: Ericssonova rješenja za prikupljanje i analizu podataka prate rast Interneta stvari

Foto: Fotolia

Internet stvari (IoT) još uvijek diže prašinu i mnogi misle da je to smjer u kojem će evoulirati tehnologija, ali i naše poimanje stvarnosti. Proizvođači se prilagođavaju novom stanju stvari i već u ovoj godini 6,5 milijardi uređaja bit će spojeno na mrežu, a do 2021. njih 28 milijardi, što otvara „bezbroj“ mogućnosti i silne podatke treba što bolje prikupljati i analizirati.

Upravo zato kompanije koje se bave analizom podataka traže najbolje, najjednostavnije i najpreciznije načine analize koju nude klijentima i pomažu u poslovima kojima se bave. Naravno, što se podaci bolje analiziraju, mogućnosti za veće prihode eksponencijalno rastu.

Prije svega, treba znati da kod IoT postoje dvije vrste uređaja koji su spojeni, a riječ je o komercijalnoj uporabi i onoj za samu industriju. Ili, može se reći da je riječ o komercijalnoj i profesionalnoj ponudi. Zato se i sami podaci razlikuju te ih treba znati adekvatno razlikovati te baratati njima.

No isto tako kako svoju priliku traže svi koji se bave analizom podataka, tako priliku traže i operateri. S obzirom da se standardi i regulative još nisu postavali podosta "love u mutnom", ali pripremaju infrastrukturu pa već sad postoje naznake 5G mogućnosti kod svih jačih "igrača" na tržištu već do 2020. godine. I ono što razlikuje operatere od onih koji analiziraju podatke - morat će omogućiti konekciju inudstrijskom i komercijalnom dijelu ove priče.

Činit će to klasičnim putem pa će pristup biti omogućen kao u slučaju SIM kartica i 3GPP (WiFi). To automatski znači da će svaki uređaj treba i autorizirati kako bi imao pristup mreži i uslugama. I tu ponovno dolaze na red oni koji se bave analizom podataka.

Da bi se moglo razdvojiti i baratati silnim uređajima koji imaju pristup mreži, treba imati alate koji će to dozvoljavati na adekvatan način. Švedski Ericsson to nudi sa svojim rješenjima za baratanje podacima bilo industrijskog dijela tržišta, bilo onog komercijalnog. I ne samo to, nije bitno je li Ericsson na određenoj mreži ili nije, podaci se prikupljaju sa svih strana i potom analiziraju - u realnom vremenu.

To za samo IoT tržište znači sljedeće, moći će se koristiti razne platforme, moći će se koristiti razni operateri i sve će biti spojeno u jedno (cross-industry). Za industriju i sve koji stoje iza što boljeg IoT sve ovo znači da će lakše pratiti koji se uređaji i koliko koriste, a uz sve to će i lakše baratati podacima.

Još iz kategorije

Huawei predstavio najbrži ARM procesor podižući globalnu računalnu snagu na novu razinu

Huawei predstavio najbrži ARM procesor podižući globalnu računalnu snagu na novu razinu

14.01.2019. komentiraj

Huawei je predstavio najbrži i najnapredniji CPU temeljen na Advanced RISC Machine-u (ARM-u) nazvan Kunpeng 920. Novi CPU stvoren je kako bi ubrzao napredak u području big date i distribuiranog skladištenja podataka. Huawei će se udružiti s drugim tržišnim igračima kako bi unaprijedio ARM tržište i potaknuo otvoren, suradnički i obostrano koristan ekosustav, podižući računalne performanse na nove visine.

CES 2019: Bosch predstavio niz zanimljivosti iz IoT

CES 2019: Bosch predstavio niz zanimljivosti iz IoT

13.01.2019. komentiraj

Na CES sajmu u Las Vegasu Bosch je pokazao svoje sposobnosti pa predstavio niz zanimljivosti, od konceptnog shuttlea koji omogućava pristupačnost nove mobilnosti, preko povezanih hladnjaka koji daju savjete o pohrani hrane, do pametnih kosilica za travu koje uče obavljajući kosidbu.

CES 2019: Audi i Disney donose VR igre i filmove u auto

CES 2019: Audi i Disney donose VR igre i filmove u auto

12.01.2019. komentiraj

Audi, Disney i Holoride započeli su jednu iznimno zanimljivu suradnju, a predstavljena je na CES sajmu u Las Vegasu. Naime, u automobilima uglednog njemačkog proizvođača bit će omogućeno igranje Holorideova Marvel's Avengers: Rocket's Rescue Run. Riječ je o igri u formatu virtualne stvarnosti (VR), na koju polaže prava Disney.