Tržište virtualne stvarnosti čeka eksplozivan rast

Tržište virtualne stvarnosti čeka eksplozivan rast
Shutterstock

Virtualna i proširena stvarnost u ovoj godini pozicionirali su se kao nikad prije i to su temelji za bližu budućnost. Sad kad je Google predstavio soj Daydream VR to je jasnije nego ikad prije i vrijeme je za vidjeti kako se situacija točno kreće, odnosno, kako se kretala posljednjih godina.

Ono što se zna jest što je zabilježeno, ali ono što slijedi se tek prognozira pa bi prema toj računici do 2020. VR i AR tržište trebalo vrijediti 40,4 milijardi američkih dolara. Pritom treba razdijeliti tržište na tri dijela - mobilne uređaje, igrače konzole i PC.

U ovoj godini mobilni dio vrijedi 800 milijuna dolara, konzole su na 1,2 milijarde i PC na 1,6 milijarde dolara. Za 2017. se očekuje da će mobilni VR prestići konzole s dva milijuna naprama 1,8 milijardi, ali PC će biti na 2,6 milijarde. U 2018. se očekuje da će konzole "skočiti" na 4,5 milijarde, PC na 4,6, a mobilno tržište na tri milijarde.

Značajna promjena stiže u prognozama s 2019. i mobilni segment bit će na 5,8 milijardi, konzole na 8,3 milijarde i PC na 8,6 milijarde. Najosjetnija promjena zbit će se s 2020. i mobilni segment tržišta iznosit će 8,5 milijadi, konzole na 15,6 milijardi i PC na 16,3 milijarde.

Dakle, prognoze su više nego odlične i sad treba vidjeti u kojoj mjeri će se pokazati točnima.