Stiže Canon EOS C300 Mark III

Stiže Canon EOS C300 Mark III

Canon Europe je predstavio EOS C300 Mark III - kamera sljedeće generacije iz sustava Cinema EOS s novim Super 35-milimetarskim 4K CMOS DGO (Dual Gain Output) senzorom, modularnim dizajnom i mogućnošću snimanja u više formata.

Uz to, Canon je predstavio i CN10X25 IAS S - svestrani 25-250-milimetarski CINE-SERVO objektiv s 10x zumom i podrškom za 8K koji nudi izuzetno širok raspon žarišne duljine i mogućnost proširenja do 375 mm uz upotrebu ugrađenog 1,5x konvertera.

Osim toga, Canon predstavlja i nova ažuriranja ugrađene programske podrške za profesionalne monitore te kamere iz sustava Cinema EOS. Nova ažuriranja poboljšavaju funkcionalnost, kompatibilnost i radne procese, tvrde u kompaniji i dodaju kako potvrđuju svoju predanost filmskoj i TV branši predstavljajući dva nova inovativna i višenamjenska proizvoda koji pomiču granice kreativnosti i ispunjavaju višestruke produkcijske zahtjeve.

Temeljeći se na modelu EOS C300 Mark II predstavljenom godine 2015., EOS C300 Mark III dokaz je Canonove izvrsnosti u inovacijama u pokretnoj slici. S novim DGO senzorom koji poboljšava HDR izlaz premašujući 16 točaka dinamičkog raspona, podesivim dizajnom - sličnom onome kakav nudi prošle godine predstavljen EOS C500 Mark II - te mogućnošću snimanja do 120 sličica po sekundi u formatima 4K Cinema RAW Light ili XF-AVC  - kamera je prikladna za različite vrste produkcija. Te značajke čine EOS C300 Mark III savršenim izborom za korisnike koji traže uređaj kojim će snimati sve - od dokumentarnih filmova i reklama do korporativnih videa i filmskih drama. Predstavljanje ovog uređaja, a isto tako i predstavljanje novog objektiva CN10X25 IAS S, Canonov je izravni odgovor na traženje da stvori kombinaciju proizvoda koja će ispuniti rastuće zahtjeve tržišta za produkciju sadržaja visoke kvalitete bez obzira na žanr.

EOS C300 Mark III prva je Canonova kamera s DGO senzorom - novoosmišljenim slikovnim sustavom koji nudi izuzetno jasnu kvalitetu slike pri slabom svjetlu kao i sjajne mogućnosti bilježenja HDR slike, zahvaljujući kojima profesionalni snimatelji mogu snimati u HDR-u kao nikada do sada.

„Svaki piksel na senzoru iščitava se dvije razine pojačanja - jednom visokom, jednom niskom - koje se zatim spajaju da bi stvorile jedinstvenu sliku. Iščitavanje višeg pojačanja optimizirano je da bi zabilježilo jasne detalje u mračnijim područjima dok je iščitavanje nižeg pojačanja optimizirano za bilježenje detalja u svjetlijim područjima. Zajedno, na točnosti razine jednog piksela, detalji i značajke osvijetljenih i neosvijetljenih dijelova slike zadržani su i poboljšani - što omogućuje profesionalcima da postignu impresivni visoki dinamički raspon u više od 16 točaka. DGO senor kompatibilan je i sa sustavom automatskog fokusiranja Dual Pixel CMOS AF, što daje profesionalcima veću kreativnu slobodu“, ističu iz Canona.

Svestrana mogućnost snimanja u više formata koju nudi EOS C300 Mark III omogućuje učinkovitost radnog procesa i ispunjavanje višestrukih produkcijskih zahtjeva za kinematografsku ili TV produkciju, dodaju iz Canona i napominju da mogućnost kamere da interno zabilježi zapis u formatu 4K Cinema RAW Light daje sve benefite postprodukcijske fleksibilnosti datotečnog formata RAW, ali uz manju veličinu datoteke - što smanjuje opterećenje i troškove koje uzrokuju velike datoteke.

Pored toga, EOS C300 Mark III može interno zabilježiti zapise u formatu Canon XF-AVC pri 4K DCI te 10-bitnom UHD pri 4:2:2, kao i formatima 2K i Full HD. Kada se bilježi u formatu XF-AVC i ne koristi se format RAW, profesionalci mogu odabrati između sažimanja ALL-I ili Long GOP za visokokomprimirani zapis pogodan za učinkoviti radni proces i duže trajanje snimanja. Kada se bilježi u formatima 2K ili Full HD u Super 35mm, snimka iskorištava pune mogućnosti 4K senzora. Zapis se zatim interno svodi na razlučivost koju je odabrao korisnik, osiguravajući tako višu kvalitetu slike i beskompromisno vidno polje korištenog objektiva, budući da se ne smanjuje aktivna površina senzora, tvrde u Canonu.

„Profesionalni korisnici mogu na kameru povezati dvije jedinice za proširenje (EU-V1 i EU-V2) - koje kameri dodaju još priključaka i proširuju njenu kompatibilnost s različitim stilovima snimanja. Korisnici mogu mijenjati navoj objektiva (dostupni su EF, PL i EF Cinema Lock) bez potrebe za slanjem kamere u autorizirani servisni centar, što je velika prednost za profesionalce koji žele snimati sadržaje različitih stilova“, pojašnjavaju iz Canona i dodaju da „izvanredne optike i vrlo lagan, svestrani 4K CINE-SERVO objektiv CN10X25 IAS S, pogodan i za 8K, ispunjava potrebe različitih vrsta produkcije, dodaje Zahvaljujući širokom rasponu žarišne duljine, mogućnosti da ga se podesi za TV ili filmsku produkciju te kompatibilnošću s kamerama koje koriste Super 35mm ili senzore punog kadra  - savršen je za profesionalne korisnike koji žele snimati visokokvalitetnu produkciju različitih žanrova, od drame preko reklama pa do sportskih događaja i dokumentaraca. Objektiv se sjajno slaže s kamerama kao što je nova EOS C300 Mark III. Zahvaljujući blendi 11 otvorna blende, stvara meki efekt zamućenja pozadine („bokeh“) koji ističe objekte snimanja, s toplim tonovima boja i izvanrednom kvalitetom slike i filmskim prikazom. Kada se koristi s Canonovim kamerama iz sustava Cinema EOS, uključujući EOS C300 Mark III, taj objektiv nudi najbolju kvalitetu slike te operativnost i pouzdanost kakvu branša i zahtijeva“, pojašnjavaju iz Canona.

Stvaranjem optički izvrsne, „filmske“ slike, oštre od središta do rubova, taj objektiv snažnog zuma može se koristiti u različitim situacijama, od širokokutnog snimanja pri 25 mm pa do telefoto snimanja u 250 mm, tvrde u Canonu i dodaju da ovaj raspon može se dodatno proširiti do impresivnih 375 mm s ugrađenim 1,5x optičkim konverterom što profesionalnim korisnicima omogućuje da zabilježe približeni sadržaj iznimne kvalitete, snimanjem iz daljine trenutaka koji oduzimaju dah.

„Ugrađeni konverter omogućuje i povećanje slike koju daje objektiv, čineći ga kompatibilnim s kamerama koje koriste 35-milimetarski senzor punog kadra kao što je Canonov EOS C500 Mark II - velika prednost koja značajno povećava mogućnosti ovog objektiva“, pojašnjavaju u Canonu.

Ergonomska pogonska jedinica objektiva CN10X25 IAS S se može odvojiti, što zadovoljava višestruke zahtjeve TV i filmske produkcije. Navoj objektiva može se mijenjati s EF na PL  i obrnuto, što profesionalcima daje još veću vrijednost i fleksibilnost.

Uskladivost objektiva s različitim standardima za povezivanje te podrška EF povezivanja s EF navojem te tehnologije Cooke/i s PL navojem, pružaju dodatnu podršku i funkcionalnost od koje će znatno profitirati korisnici koji traže objektiv visoke kvalitete prikladan za različite vrste produkcije. Podržan je i serijski priključak s 12 iglica za korištenje u TV produkciji, kao i 20-iglični priključak koji prenosi precizne pozicijske informacije objektiva različitim virtualnim studijskim sustavima.

Canon Europe je danas predstavio i CJ18ex7.6B KASE - kompaktni i lagani 2/3“ 4K zum objektiv za TV produkciju koji nudi iznimne performanse i operativnost po povoljnoj cijeni. Canon ažuriranja softvera i firmwarea svojih filmkih serija i dodatne specifikacije fotoaparata EOS R5 prije njegovog službenog predstavljanja - potvrđujući da će se ovaj bezzrcalni fotoaparat iz sustava EOS R moći bez problema koristiti u visokozahtjevnim filmskim produkcijama.