Google, Oculus i Sony drže 49 posto VR tržišta

Google, Oculus i Sony drže 49 posto VR tržišta
Sony

2016. je trebala biti godina virtualne stvarnosti, no nekako nam je teško potvrditi da je to uistinu tako i bilo. Ova godina je pri kraju i ne čini nam se kako je VR bila glavna tema u zadnjih 12 mjeseci. Ipak, virtualna stvarnost je tu među nama i svakim danom sve više se piše o njoj i istražuju razne mogućnosti njezine primjene.

Samsung Gear VR, Oculus Rift, PlayStation VR i HTC Vive imaju komercijalan predznak, a zanimljivo je kako HTC Vive, kao najnapredniji „komad“ potrošačke VR tehnologije, trenutno drži samo 6% globalnog tržišta. Ovaj podatak objavila je tvrtka 01Consulting, a osim toga, objavljena je i studija koja procjenjuje prodaju proizvoda vezanih uz VR industriju.

Obuhvaćeno je više od 30 tvrtki i 40 proizvoda, a Sony se pokazao kao pobjednik ovogodišnje VR utrke. Sony trenutno drži 30% svjetskog tržišta te se može pohvaliti nedavno lansiranim PlayStation VR slušalicama koje su trenutno kompatibilne samo sa PlayStation 4. Druga najuspješnija VR tvrtka nakon Sonyja

je Facebook, tj. Oculus koji je u vlasništvu ove društvene mreže. Oculus trenutno drži 11% VR tržišta, a nakon Oculusa slijedi Google i VR proizvodi Daydream i Tilt Brush koji trenutno čine 8% tržišta. Samsung ima tržišni udio od 7%, a ako pogledamo ukupni poredak, Sony, Facebook i Google drže gotovo 50%  trenutnog VR tržišta.

U kombinaciji sa Samsungom, četiri tehnološka diva dominiraju VR industrijom. 01Consulting zaključuje kako Google, Samsung i Facebook nisu uspjeli postići Sonyjeve rezultate jer su ponudili VR proizvode koji su preskupi ili ne dovoljno napredni.