Što se događa sa DirectX 12?

Što se događa sa DirectX 12?

Kad se DirectX 12 (DX12) pojavio 2015. godine, igrači i developeri video igara bili su iznimno uzbuđeni jer napravljen je na temeljima inovativnog rada od strane AMD-a, koji je u to vrijeme eksperimentirao s Mantle API (aplikacijsko programsko sučelje). Još kad se zna da je Microsoft obećao da će s Windows 10 GPU (grafička procesorska jedinica) učinkovitost biti dotad neviđena, nije ni čudo što su svi bili uzbuđeni. I to dolazimo do "ali"...

Trenutno postoji samo 16 igračih naslova koji podržavaju DX12 i sve to znači da su priče o boljim performansama za manje novca ipak bile samo priče. Zašto je to ispalo baš tako? Zbog Microsofta. Kratko i jasno.

Pojavom Windows Vista operativnog sustava učinili su DX10 nedostupnim za Windows XP, daleko najpopularniji Microsoftov operativni sustav u povijesti. S obzirom da Vista nije prešla tri posto udjela na tržištu, bilo je jasno da su developeri u nezavidnoj situaciji i da se bolje ne zaletavati jer u suprotnom mogu imati gubitke u poslovanju.

Microsoft je istu stvar napravio s Windows 10 i Xbox One, gdje se DX12 jedino mogao "vrtjeti". Ovaj put developeri nisu željeli ponoviti grešku te su se prilagođavali brojnijem i profitabilnijem tržištu, a u hodu će potom napraviti potrebne promjene kad i ako Windows 10 operativni sustav postane popularniji. Upravo zato DX11 ima više utjecaja, igre se baziraju na njemu i to će tako ostati još neko vrijeme.

Ako nekome sve ovo nema smisla, dovoljno je vidjeti same brojke. Prema onima koje je objavio StatCounter u prosincu 2016., trenutno u svijetu postoji 1,25 milijardi uređaja s Windows operativnim sustavom. Od toga ih 40,23 posto koristi Windows 7, njih 27,15 posto Windows 10 i 8,43 posto Windows 8.1.

Dakle, to je 340 milijuna potencijalnih DX12 korisnika u odnosu na postojećih 637 milijuna računala koja koriste DX11. Znači, 300 milijuna korisnika DX11 je više od potencijalnih DX12 korisnika. Jasno da ne bi svih 340 milijuna niti moglo pokretati DX12, niti bi svi to trebali.

Na kraju priče, nitko ne poriče da DX12 nudi više no prethodnici, ali zbog Microsoftovih ograničenja, developeri se ipak odlučuju za kvantitetu...