Hrvatski studenti osvojili treće mjesto na međunarodnom natjecanju Atos IT Challenge 2020

Atos je objavio pobjednike međunarodnog natjecanja za studente Atos IT Challenge. S inovativnim rješenjem za poboljšanje prometa, Lucija Blažević i Leon Imširović sa Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku osvojili su treće mjesto.

Ceremonija dodjele nagrada održana je u sklopu događanja Atos Technology Days. U ovogodišnjem, devetom izdanju natjecanja na temu kooperativne umjetne inteligencije sudjelovalo je 100 studentskih timova iz 27 država širom svijeta.

„Umjetna inteligencija revolucionira sva područja gospodarstva i društva, a danas su sjajni studenti i sudionici natjecanja Atos IT Challenge pokazali prave poduzetničke vještine nudeći inovativna i smislena rješenja koja zadovoljavaju potrebe kooperativne umjetne inteligencije izražene od strane poduzeća i pojedinaca. Impresionirana sam izuzetnom kreativnošću i kvalitetom radova finalista. Čestitke svim nagrađenima i svim ovogodišnjim natjecateljima“, ističe ceremonije Sophie Proust, glavna tehnološka direktorica u Atosu.

Najavljeno je i novo izdanje natjecanja Atos IT Challenge 2021. Sljedeće godine studenti će imati priliku razviti inovativne koncepte oko teme „Kako digitalno može pomoći u dekarbonizaciji nedigitalnog“.

Od svog početka 2012. godine, Atos IT Challenge potiče studente iz cijelog svijeta na razvoj aplikacija povezanih s glavnim trendovima u digitalnoj revoluciji, kao što su pametna mobilnost, povezani automobili, interaktivni mediji, blockchain i umjetna inteligencija. Studente mentoriraju članovi Atosove znanstvene zajednice koji pružaju savjete i tehničku i praktičnu podršku.

U uži krug izabrano je 16 timova, nakon čega je žiri sastavljen od stručnjaka i predstavnika Atosa odlučio o pobjednicima.

1. nagrada i pobjednici natjecanja: Sveučilište Azija Pacifik, Malezija

„PestKillerBot“ je inovativna aplikacija, jednostavna za upotrebu, koja uklanja štetočine s polja za uzgoj cvjetnica koristeći dronove koji vrše kontrolu štetočina i prikupljaju podatke. Autonomni dron služi za otkrivanje bolesti sadnica kao i štetnih insekata i njihovo uklanjanje. Arhitektura rješenja podijeljena je u četiri dijela: dodjela područja, planiranje rute, otkrivanje štetočina i simulaciju aktiviranja dronova koja korisnicima omogućuje da vide podijeljenost polja i prekrivenost dronovima. Studenti su razvili prototip drona s 3D pisačem i nekoliko komponenti.

Tim je osvojio novčanu nagradu u iznosu od 10.000 eura, a svaki član tima dobio je priliku odraditi studentsku praksu u Atosu ili razviti projekt zajedno s Atosom.

2. nagrada: Tehnološki institut Estudios Superiores u Monterreyju, Meksiko

Ovo inovativno rješenje nazvano „Digital Water“ za cilj ima isporučiti rješenja za potrošnju vode kućanstvima i poduzećima koja se bave vodoopskrbom. Radi se o web aplikaciji koja predviđa potrošnju vode kao i razinu vode na tri brane. Cilj projekta je pružiti detalje kako bi korisnici mogli pratiti nivo potrošnje i otpadne vode radi poboljšanja upravljanja vodnim resursima. Tim je prikupio podatke kroz pet godina. Ispitivali su modalitete četiri godine i testirali ih jednu godinu.

Tim je osvojio novčanu nagradu u iznosu od 5.000 eura, a svaki član tima dobio je priliku odraditi studentsku praksu u Atosu ili razviti projekt zajedno s Atosom.

3. nagrada: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska

S inovativnim rješenjem za poboljšanje prometa, aplikacija „CTC - Cooperative Traffic Control“ simulira kontrolu semafora pomoću dubokog podržanog učenja (Deep Reinforcement Learning - DRL). Svako raskrižje djeluje kao agent koji poduzima akciju (produžuje ili smanjuje zeleno/crveno svjetlo), ovisno o broju automobila i vremenu čekanja u voznoj traci. Aplikacija također dobiva informacije s raskrižja u blizini. Tim je prilagodio postavke kako bi dobili najbolju konfiguraciju modela za kontrolu semafora. Za vrijeme trajanja natjecanja mentorske im je savjete davala Atosova Helena Librenjak.

Tim je osvojio novčanu nagradu u iznosu od 3.000 eura, a svaki član tima dobio je priliku odraditi studentsku praksu u Atosu ili razviti projekt zajedno s Atosom.

Posebna nagrada žirija: Sveučilište Loughborough, Ujedinjeno Kravljevstvo

„Initial Survey Swarm“ je rješenje za simulator prilikom prirodnih nepogoda gdje dronovi prikupljaju podatke tijekom zadanog razdoblja. Dronovi mogu dijeliti informacije koje prikupe prilikom pretraživanja uništenih zgrada nakon potresa generirajući 3D prikaz ili u područjima sa slabom internetskom pokrivenošću.



URL članka Hrvatski studenti osvojili treće mjesto na međunarodnom natjecanju Atos IT Challenge 2020