VRIJEME TRANSFORMACIJE

Europska komisija predstavlja strategiju EU-a za vođenje na webu 4.0 i virtualnim svjetovima

Europska komisija predstavlja strategiju EU-a za vođenje na webu 4.0 i virtualnim svjetovima
Depositphotos

Europska komisija usvojila je novu strategiju za Web 4.0 i virtualne svjetove. Glavni je cilj usmjeriti sljedeću tehnološku tranziciju i osigurati otvoreno, sigurno, pouzdano, pravedno i uključivo digitalno okruženje za građane, poduzeća i javne uprave EU-a.

Izgledi gospodarstva EU-a nakon 2030., objavljeni u ožujku, ističu digitalizaciju kao jedan od ključnih pokretača i Web 4.0 kao veliku tehnološku tranziciju koja donosi besprijekorno međusobno povezan, inteligentan i sveobuhvatan svijet. Procjenjuje se da će veličina globalnog virtualnog svjetskog tržišta porasti sa 27 milijardi eura u 2022. na preko 800 milijardi eura do 2030. godine.

Virtualni svjetovi utjecat će na način na koji ljudi žive zajedno, donoseći i prilike i rizike kojima se treba pozabaviti. Nova strategija ima za cilj Web 4.0 i virtualne svjetove koji odražavaju vrijednosti i načela EU-a, gdje se prava ljudi u potpunosti primjenjuju i gdje europska poduzeća mogu napredovati.

Strategija je u skladu s ciljevima programa politike Digitalnog desetljeća za 2030. i tri njegova ključna stupa digitalizacije: vještine, poslovanje i javne usluge. Četvrti stup, infrastrukture, obuhvaćen je paketom povezivanja Komisije i njezinim širim naporima u području računalnih usluga, oblaka i rubnih kapaciteta. Također se bavi otvorenošću i globalnim upravljanjem virtualnim svjetovima i Webom 4.0 kao posebnim smjerom djelovanja.

Do kraja 2023. EK će promicati vodeća načela za virtualne svjetove koje je iznio Odbor građana; i razvit će smjernice za širu javnost zahvaljujući 'Citizen toolboxu' do prvog tromjesečja 2024. Budući da su stručnjaci za virtualne svjetove ključni, EC će surađivati s državama članicama na uspostavljanju kanala za talente i poduprijet će razvoj vještina, uključujući za žene i djevojke, kroz projekte financirane iz programa Digitalna Europa, te za kreatore digitalnog sadržaja kroz program Kreativna Europa.

Trenutačno ne postoji EU ekosustav koji okuplja različite igrače u lancu vrijednosti virtualnih svjetova i Weba 4.0. EK je predložila kandidatsko Partnerstvo za virtualne svjetove u okviru Horizon Europe, koje bi moglo započeti 2025., kako bi se potaknula izvrsnost u istraživanju i razvila industrijska i tehnološka karta za virtualne svjetove. Kako bi potaknula inovacije, Europska komisija će također podržati kreatore i medijske tvrtke iz EU-a da testiraju nove alate za stvaranje, okupe programere i industrijske korisnike te rade s državama članicama na razvoju regulatornih sandboxova za Web 4.0 i virtualne svjetove.

EU već ulaže u velike inicijative, kao što su Destination Earth (DestinE), lokalni digitalni blizanci za pametne zajednice ili europski digitalni blizanac oceana kako bi se istraživačima omogućilo da unaprijede znanost, industriji da razvije precizne aplikacije, a javnim tijelima da informirane odluke javne politike. Europska komisija lansira dva nova javna vodeća modela: “CitiVerse”, impresivno urbano okruženje koje se može koristiti za planiranje i upravljanje gradom; i europski virtualni ljudski blizanac, koji će replicirati ljudsko tijelo kako bi podržao kliničke odluke i osobno liječenje. EC će također surađivati s dionicima upravljanja internetom diljem svijeta i promicat će standarde Web 4.0 u skladu s vizijom i vrijednostima EU-a.