Potrošnja na VR i AR iduće godine ostvarit će rast od 95 posto i doseći 17,8 milijardi dolara

Potrošnja na VR i AR iduće godine ostvarit će rast od 95 posto i doseći 17,8 milijardi dolara

Potrošnja za virtualnu (VR) i proširenu (AR) stvarnost globalnoj razini dosegnut će 17,8 milijardi američkih dolara u sljedećoj godini, što je za čak 95 posto bolji rezultat nego u ovoj, koja bi trebala završiti na potrošnji od 9,1 milijardu dolara.

Te brojke predstavlja u svom novom izvještaju IDC (International Data Corporation) i svakako je dobro vidjeti toliki optimizam vezan uz industriju koja ima enorman potencijal, ali još uvijek podosta stagnira zbog nepovjerenja, cijena, ali i nedostatka proizvoda koji bi konkurirali na tržištu.

„Virtualna tvarnost nastavit će poticati potrošnju u sljedećih 12 do 18 mjeseci jer postoji velik apetit kompanija da se okrenu ovoj tehnologiji, u kojoj vide izniman potencijal. Jer, VR se može koristiti u dizajnu raznih proizvoda, maloprodaji, ali i samom treningu zaposlenika. Istovremeno, proširena stvarnost imat će nešto skromniji rezultat, ali nastavit će svoj stabilan rast zahvaljujući implementaciji na mobilnim uređajima“, rečeno je u IDC-u.

Potrošački sektor bit će izvor povećeg dijela prihoda sa 6,8 milijardi dolara u sljedećoj godini, odnosno 20 milijardi do 2021. godine. Od toga će tri četvrtine otpasti na VR hardver i softver, a ostatak na AR softver. Također, gaming dio tržišta bit će najdominantniji kad se govori o AR i VR. Što je i očekivano jer igre su upravo ono u čemu trenutno ove tehnologije mogu najlakše izvući maksimum te se potvrditi u najboljem svjetlu.

Kad se priča o komercijalnom sektoru, on će činiti oko 60 posto ukupne potrošnje u 2018. i 85 posto u 2021. Ali, treba znati da se taj sektor dijeli na pet (pod)sektora - javni, distribucija i usluge, maloprodaja, transport i profesionalne usluge u industriji. Najveći rast imat će javni sektor, čak 156,7 posto do 2021., a največi udio s potrošenih 4,1 milijardi dolara imat će distribucija i usluge.