Čini se da je „zlatna groznica“ mobilnih aplikacija gotova

Čini se da je „zlatna groznica“ mobilnih aplikacija gotova
Ilustracija / Antonio Jularić

Aplikacije svi koristimo, ali ih i mijenjamo „kao čarape“ i nekako se od njih sve teže zarađuje, sve teže se pronalazi nešto originalno i takvo stanje stvari nam sugerira da su promjene nužne te da je to tržište došlo do svog vrhunca.

Trenutno se nude jedne te iste stvari, originalnosti praktički nema, tek tu i tamo ispliva nešto sjajno, ali teško je to vidjeti od količine nepotrebnih i nekvalitetnih aplikacija. Stoga sve manje nadarenih mladih kreatora aplikacija gubi motive, novac, vrijeme i tržište u globalu pati te se zagušuje glupostima, u pravom smislu te riječi.

Uostalom, brojke potvrđuju sve ove crne prognoze i kritike jer u 2016. godini je zabilježen rast od 11 posto, kad se radi o korištenju aplikacija. Dakle, simbolično, posebno kad se vidi da je u 2015. korištenje novih aplikacija i boravak u svima općenito bio za 58 posto veći no u 2014.

Kad pogledamo pak 2013. godinu, tada su aplikacije preuzete sto milijardi puta i deset posto od toga je plaćeno. Već u 2014. se to smanjilo za 20 posto, što je dalo za naslutiti da korisnici pametnih telefona sve manje preuzimaju neke nove aplikacije. Uz sve to, 14 posto novih korisnika pametnih telefona nikad nije preuzelo niti jednu jedinu aplikaciju.

Nije to tako samo zbog samih aplikacija nego i zbog činjenice da su novi korisnici sve stariji, odriču se klasičnih mobilnih uređaja i prelaze na pametne telefone pa tako imamo situaciju u kojoj 31 posto korisnika iznad 55 godina starosti nikada nije preuzelo niti jednu aplikaciju.

Još je gore s aplikacijama koje se plaćaju jer samo se pet posto korisnika prošle godine odlučilo platiti za njih više od 50 kuna mjesečno! Jasno je da se korisnici više ne odlučuju tako lako koristiti ih, posebno ne ako je plaćanje jedini uvjet da ih dobiju. Zato se nekakvi prihodi još uvijek uspiju prikupiti od aplikacija koje vam nude opciju plaćanja unutar same aplikacije. Naravno, tu su i igre, od njih Google ostvaruje 90 posto od svih prihoda.

Sve u svemu, vrhunac je svakako tu, sad se treba mnogo više potruditi i pronaći načine kako aplikacije ponovno popularizirati i učiniti profitabilnijima.