eSports bi mogao biti uvršten u program Olimpijskih igara 2024.

eSports bi mogao biti uvršten u program Olimpijskih igara 2024.

Foto: Gamescom

Popularnost eSporta raste iz dana u dan, ali malo tko bi mogao pomisliti kako je tolik da bi ga se uvrstilo u program Olimpijskih igara 2024. godine? Malo tko, sasvim sigurno. Ali, upravo to jest tema posljednjih tjedana jer tek bi se uvrštavanje eSporta na takav sportski događaj moglo smatrati istinskim njegovim probojem na tržište - ne samo ono gamersko.

“Ukoliko dobijemo domaćinstvo, učinit ćemo sve da Međunarodni olimpijski odbor razmotri uvođenje eSporta u program Igara. Ako i ne uspijemo, gledat ćemo načine kako ga ipak uključiti dijelom cijelog spektakla. To ima smisla jer mlade to zanima i za sedam godina bi moglo stići vrijeme kad se može otići razinu više”, rekao je Tony Estanguet, potpredsjednik odbora Pariz 2024.

Naravno, treba biti realan, teško je očekivati da bi se ovako nešto moglo dogoditi jer eSport nije u svojoj biti sport kao oni koje viđamo na Igrama. Primjerice, šah nije dio programa, a riječ je o sportu s tradicijom od nekoliko 1300 ili više godina. Igraju ga milijuni diljem svijeta, prvacima pripada ne samo sportski uspjeh već i društveni prestiž. No, MOO ne priznaje šah kao sport i zato nema pristup Igrama.

Ipak, postoji Šahovska olimpijada i održava se svake dvije godine, što ipak donosi igračima zadovoljštinu. Isto tako, postoje i razna natjecanja u eSport zajednici koja okupljaju najbolje od najboljih. Većinom su ta natjecajna vezana uz pojedinu igru, igre istog žanra ili istog proizvođača, ali postoji od 2009. svjetsko prvenstvo u organizaciji Međunarodne eSport federacije (IeSF), kao i i World Cyber Arena (od 2014.).

Također, na Azijskim igrama 2022. eSport će biti uvršten u program, a zasad se zna da će se igrači natjecati u sportskoj simulaciji FIFA (možda i konkurentski PES dobije priliku) te u igrama MOBA (Multiplayer Online Battle Arena) i RTA (Real Time Attack) žanra.

Ukratko, eSport ima budućnost i publiku, što ne znači da može biti dio olimpijskog programa, ali znači da je toliko jak sam po sebi da može postojati jak događaj koji bi okupljao najbolje od najboljih u najpopularnijim igrama svijeta.

Kao nekad World Cyber Games (WCG), koji je od 2000. do 2013. bio najprestižiji eSport događaj, ali novčane nagrade bile su u odnosu na ostale turnire preskromne da bi opstao. Dakle, na financijski aspekt treba misliti prije no što se išta drugo pokuša...

Još iz kategorije

CARNet potpisao ugovor za izradu 72 e-lektire

CARNet potpisao ugovor za izradu 72 e-lektire

19.10.2017. komentiraj

Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet u sklopu nacionalnog pilot projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“ potpisala je Ugovor o nabavi usluge izrade 72 e-lektire. Ugovor je potpisan s dobavljačem Bulaja naklada d.o.o., a potpisali su ga ravnatelj CARNeta Goran Kezunović i direktor Bulaja naklade d.o.o. Zvonimir Bulaja.

Kreće ICTbusiness.info GDPR kutak

Kreće ICTbusiness.info GDPR kutak

18.10.2017. komentiraj

Nakon vrlo uspješne škole GDPR-a, ICT business nastavlja svojim čitateljima pomagati u usklađivanju s do sada najstrožom regulativom o zaštiti osobnih podataka. Predstavljamo vam GDPR kutak – mjesto na kojem rješavamo nejasnoće s kojima se suočava gotovo svaka organizacija koja se usklađuje s GDPR-om.

Greška u kriptiranju ključeva ugrožava 750 tisuća građana Estonije i sve javne internet servise

Greška u kriptiranju ključeva ugrožava 750 tisuća građana Estonije i sve javne internet servise

18.10.2017. komentiraj

Estoniju potresa veliki skandal zbog greške u kodu kod izrade osobnih iskaznica, što dovodi čak 750 tisuća građana te zemlje u opasnost. Ali, to je samo vrh sante leda, isti taj kod koristi se za milijune drugih enkripcijskih 2048-bitnih RSA ključeva, koji još uključuje vladin softver, aplikacije i razne platforme. Ukratko, estonska Vlada zbog velike greške u ozbiljnim je problemima.